RSS

mapa Polski - kolejowa

Widzisz wiadomości znalezione dla słów: mapa Polski - kolejowa






Temat: Stare mapy
Czesciowo OT, ale tylko czesciowo - na tych mapach sa przeciez takze linie
kolejowe :)

http://www.mapywig.org/news.php

wsrod roznych map, na http://www.mapywig.org/other_maps.html
Specjalna Mapa Kolejowa Polski z 1922 roku
Mapa Sieci Kolejowej Rzeczypospolitej Polskiej z 1931 roku
MAPA POLSKIEJ SIECI KOLEJOWEJ I LOTNICZEJ tez przedwojenna

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: linia Katowice - Herby Nowe - Zduńska Wola - Bydgoszcz
Witajcie!

Oglądałem sobie ostatnio kolejową mapę Polski w poszukiwaniu CMK i mój wzrok
przykuła linia, która biegnie od Katowic, poprzez Herby Nowe, Zduńską Wolę,
Inowrocław po Bydgoszcz. Z mapy wydawało by się, że jest to linia
"przestrzałowa". Tym czasem w rozkładzie nie znalazłem rzadnego pociągu,
który przejeżdrzał by całą tą trasę. Kursują tylko jakieś osobówki krótkimi
odcinkami tej trasy (przynajmniej tyle znalazłem), natomiast bezpośrednie z
Katowic do Bydgoszczy jeżdżą przez łódź, a do Gdańska przez Warszawę.
Czemu tak jest? Co to jest za linia? Może mi ktoś z was powiedzieć coś
więcej na jej temat?

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Co zabieracie na kółeczka?

No właśnie, co takiego zabieracie na kółeczka? Coś ciekawego, coś co może
się przydać :)
Ja osobiście nie wyobrażam sobie dłuższej jazdy bez sandałów oraz puszki
piwa.


Aparat foto,plan kółeczka,telefon z WAP,kolejową mape polski i tzw kwadrat.
Czasem skaner do słuchania kanałów szlakowych.
Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Mapa kolejowa Polski
Witam
W Empiku na Marszałkowskiej w Warszawie niespodziewanie pojawiła się "Mapa
kolejowa Polski" na sezon 1999/2000 wydana przez Pietruska & Partner sp. z
o.o. Od dawna była nie do zdobycia z powodu wyczerpania nakładu, a
wydawnictwo chyba nawet już nie istnieje - widocznie "rzucili" jakieś
resztki z magazynów. Dla mnie jest to rewelacyjna publikacja, nieoceniona w
każdej podróży. Cena 11.90 zł. Zainteresowanie spore - przy mnie kupowały 2
osoby, a na półce było jeszcze ok. 20 sztuk.

Pozdrawiam
Krzysiek

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Mapa kolejowa Polski


Witam
W Empiku na Marszałkowskiej w Warszawie niespodziewanie pojawiła się "Mapa
kolejowa Polski" na sezon 1999/2000 wydana przez Pietruska & Partner sp. z
o.o. Od dawna była nie do zdobycia z powodu wyczerpania nakładu, a
wydawnictwo chyba nawet już nie istnieje - widocznie "rzucili" jakieś
resztki z magazynów. Dla mnie jest to rewelacyjna publikacja, nieoceniona
w
każdej podróży. Cena 11.90 zł. Zainteresowanie spore - przy mnie kupowały
2
osoby, a na półce było jeszcze ok. 20 sztuk.


Rzeczywiscie - owa mapa to bardzo przydatna rzecz dla kazdego MK, tyle ze na
dzien dzisiejszy nieco juz zdezaktualizowana.
W tym miejscu pytanie: czy ukazalo sie nowsze wydanie wspomnianej mapy? Czy
w sprzedazy dostepne sa inne, rownie ciekawe merytorycznie? [mapke dolaczana
do SRJP akurat znam :)]

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: dookoła Polski na tygodniówce


Witam, może możecie podpowiedzieć jak przejechać dookoła Polski na
tygodniówce zaczynając od Lublina?
Rotan


Heh, na za dużą łatwiznę chcesz iść. Ja przy układaniu planu na jakikolwiek
długi weekend, siedze czasem klika wieczorów, żeby coś sensownego ułozyć i żeby
się trasa nie powtarzała. Ale na początek proponuje, zebyś zrobił wstępną
rozpiskę, którędy chciałbyś jechać (weź kolejową mapę polski), a potem układaj
plan do tej trasy. Jak będziesz miał ze znalezieniem połączenia, to wtedy
próbuj innej trasy. Życze powodzenia

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Towarzystwo MiÂłoÂśników Kolei Transwersalnej
Mogę wspomóc wasze towarzystwo udostępniając ksera map:
-inz. S.Kornmana-Mapa komunikacyjna Galicyi i Bukowiny(r.1911)
-Specjalna mapa kolejowa polski z wyszczególnieniem wszystkich linij
kolejowych ,szerokotorowych,dwutorowych ,jednotorowych oraz wszystkich bez
wyjątku stacyj(nakład i własność Fr.Karpowicz(prawdopodobnie z roku1921).

Mieszkam w Skawinie więc nie byłoby problemu z dojazdem do Krakowa :)

pozdrawiam i życzę rozwoju
Artur
www.admineu07.prv.pl

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Towarzystwo MiÂłoÂśników Kolei Transwersalnej


-inz. S.Kornmana-Mapa komunikacyjna Galicyi i Bukowiny(r.1911)
-Specjalna mapa kolejowa polski z wyszczególnieniem wszystkich linij
kolejowych ,szerokotorowych,dwutorowych ,jednotorowych oraz wszystkich bez
wyjątku stacyj(nakład i własność Fr.Karpowicz(prawdopodobnie z roku1921).


Myślę, że zainteresowanie było by nie tylko w Towarzystwie - jak by
można było chętnie bym te materiały obrobił i wystawił.

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Mapa kolejowa Polski 1.1

Jaroslaw Wozny <Jaroslaw_Wo@poczta.onet.plwrote in message



Powiekszyla sie lista dat nieznanych. Prosze Was abyscie przjzeli ja i
wydobyli z Waszych archiwow informacje. Spakowana wersja dat nieznanych:


Wydaje mi sie, ze pisalem Ci juz o linii Lubin - Polkowice i braku
jakiegokolwiek ruchu pasazerskiego nan od zawsze (czyli od czasu jej
wybudowania), a wciaz widnieje to w "nieznanych".

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Mapa kolejowa polski
Witam!

Poszukuje mapy kolejowej polski, m.in takiej, jakie można spotkac na dworcach
w kasach czy informacji...(ale nie taka do SRJP jaka jest w pociagach)

w necie nic nie znalazlem...
Moze ktoś z Szanownych grupowiczów ma jakieś źródła...:D

Pozdrawiam!

Rafał

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: mapa linii kolejowych
Użytkownik Anka-Adso <cytrynk@poczta.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:VD1N4.35588$hK2.679@news.tpnet.pl...


Pilnie potrzebuję mapę linii kolejowych w Polsce. W miarę możliwości z
głównymi stacjami... Zadowoli mnie też adres strony internetowej, gdzie
mogłabym coś takiego znaleźć. A rozkłady jazdy w Poznaniu, Warszawie,
Gdańsku, Krakowie... byłabym dozgonnie wdzięczna.
Za pomoc z góry dziękuję
Anka-Adso


"MAPA KOLEJOWA POLSKI" wydana przez TOP MAPA Pietruska & Partner - Poznań.
W Warszawie dostępna na Centralnym w kasie towarowej. Gdy ją kupowałem (czas
jakiś temu) kosztowała 10pln.
Jej minus to to, że nie ma linii towarowych, brak LHS-u.

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: mapa lini kolejowych

Użytkownik Anka-Adso <cytrynk@poczta.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8a%M4.35175$hK2.673@news.tpnet.pl...


Pilnie potrzebuję mapę linii kolejowych w Polsce. W miarę możliwości z
głównymi stacjami... Zadowoli mnie też adres strony internetowej, gdzie
mogłabym coś takiego znaleźć. A rozkłady jazdy w Poznaniu, Warszawie,
Gdańsku, Krakowie... byłabym dozgonnie wdzięczna.
Za pomoc z góry dziękuję
Anka-Adso


"MAPA KOLEJOWA POLSKI" wydana przez TOP MAPA Pietruska & Partner - Poznań.
W Warszawie dostępna na Centralnym w kasie towarowej. Gdy ją kupowałem (czas
jakiś temu) kosztowała 10pln.
Jej minus to to, że nie ma linii towarowych, brak LHS-u.

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: mapa lini kolejowych


On Wed, 26 Apr 2000, Jacek [UTF-8] Śliwa wrote:
"MAPA KOLEJOWA POLSKI" wydana przez TOP MAPA Pietruska & Partner - Poznań.
W Warszawie dostępna na Centralnym w kasie towarowej. Gdy ją kupowałem (czas
jakiś temu) kosztowała 10pln.
Jej minus to to, że nie ma linii towarowych, brak LHS-u.


no wlasnie... ;)
Juz sie na nia palilem, a tu tylko do cegly ;(

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Mapa kolejowa Polski
Witam !
Czy ktos z PT Grupowiczow orientuje sie, gdzie w okolicach Poznania
mozna nabyc mape kolejowa PL, wydanie chyba 1998, ze wszystkimi stacjami
i przystankami? na dworcu glownym juz nie maja, na innych stacjach w
Poznaniu panie sie glupio patrza...Bardzo mi na tym zalezy, dziekuje za
odpowiedz.
paulus
Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Z cyklu: Jak traktuje się pasażerów (tym razem w Radomiu)


Pani coś tam klepnęła w klawiaturę i z
oczywistych względów takiej stacji nie znalazła.
(...)
przed oczami kobieta miała kolejową mapę Polski


A cóż to jest mapa? Kawał papieru upstrzony jakimis znaczkami. Komputer jest
zaś wytworem nowoczesnej myśli technicznej. Jak można porównywać komputer z
kawałkiem przetworzonego na mokro drewna? Coś, o czym komputer mówi, że nie
istnieje - nie może istnieć...


zrobić małą prowokację o podobnym scenariuszu jak opisany
wyżej


I sfilmować ;)))

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Z cyklu: Jak traktuje się pasażerów (tym razem w Radomiu)


Byłem wczoraj świadkiem pewnej niemiłej dla oka i ucha scenki na radomskim
dworcu, gdzie informatorka potraktowała klienta jak natręta, a nie jak
kogoś
komu należałoby pomóc zwłaszcza, że sprawiał wrażenie dosyć zagubionego. A
oto jak wyglądała sytuacja.
Do okienka "Informacja" podszedł chłopak i spytał siedzącą z drugiej
strony
panią o połączenia do Jezioran. Pani coś tam klepnęła w klawiaturę i z
oczywistych względów takiej stacji nie znalazła. W związku z powyższym
bezradnie rozłożyła ręce, zrobiła głupią minę i zakomunikowała, że: "Nie
ma
takiej stacji"!. Chłopak w takim razie pyta jak może dostać się gdzieś w
pobliże. "Nie ma takiej stacji, niech pan mi poda stację dokąd chce pan
jechać"! - słyszy w odpowiedzi. "Aha" - chłopak odwrócił się i poszedł.
Zapewne na dworzec PKS. No i tyle. Niby nic, ale prawdziwe sedno tkwi w
tym,
że przed oczami kobieta miała kolejową mapę Polski (taką jaką dają razem z
rozkładem), na której na 100% Jeziorany są zaznaczone (a może się mylę?),
a
mimo to nie zadała sobie trudu, żeby z niej skorzystać.


Wyobrazasz sobie, ze informatorzy beda szukac kazdego Pcimia na mapie,
skoro pasazer nie potrafi nawet okreslic przyblizonego miejsca,
do ktorego jedzie? To jak szukanie igly w stogu siana.
Nie bronie informatorow, ale to jest sytuacja z cyklu
- dokad chce pan jechac?
- nie wiem.

Pozdr. TC

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: mapa


Kuba Kozak wrote:

Czy jest coś takiego jak kojejowa mapa Polski (szlaki, stacje). Jeżeli
tak, to gdzie można ją dostać?

--
     Kuba Kozak
mailto:k@topnet.pl


kolejowe mapy Polski, ja widziałem ostatnio taką w Auchan (o ile się
to tak pisze).

pozdrawiam Tiger

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: mapa


Czy jest coś takiego jak kojejowa mapa Polski (szlaki, stacje). Jeżeli
tak, to gdzie można ją dostać?


............................
Ładna Kolejowa Mapa Polski była ostatnio widziana w kiosku-księgarni w
budynku dworca Gdynia Główna Osobowa.
Pozdrawiam.

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: mapa


"Łukasz Cielecki" <mrl@pnet.plwrote in message



Witam!

| Czy jest coś takiego jak kojejowa mapa Polski (szlaki, stacje). Jeżeli
| tak, to gdzie można ją dostać?


Sa rozne mapy kolejowe:

najbardziej znane (w kolejnosci od najbardziej ogolnych do najbardziej
szczegolowych):

1. Polska. Mapa sieci kolejowej. Wyd. Kartogr. Karta, Katowice
2. Mapa Kolejowa Polski. Skala 1:650,000. Wyd. Pietruska i Partner, Poznan
3. Polska. Mapa sieci kolejowej Skala 1;500,000 (4 arkuszowa) sklejona w
formie mapy sciennej.
Warszawa. KOW

Oprocz tego sa tez 'Mapy schematyczne sieci kolejowej' dla kazdej z bylej
DOKP wydane w latach 80-tych przez OPGK Katowice 9pokazane sa na nich m.in.
odleglosci pomiedzy stacjami z dokladnoscia do 10m.

jak rowniez Mapa sieci kolejowej Polski w skali 1:100,000 w arkuszach (ale
tylko dla bylej Slaskiej DOKP)

i jeszcze duzo innych

Pozdrawiam,

Michal Okonek

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: mapa
Witam!


| Jest np. w Empiku (przynajmniej wroclawskim Megastore).

I to tak się nazywa: Mapa Kolejowa? W sklepie z mapami przy dworcu w
Radomiu i w Empiku sprzedawcy są bardzo zdziwieni, gdy pytam o mapę
kolejową. A może w Warszawie ktoś widział coś takiego?


Mapa kolejowa Polski (sezon 1999/2000)
Top Mapa wyd. Pietruska & Partner, Poznan
ISBN 83-87157-75-9

pozdrawiam...

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: TLK w Bytomiu?
Takie coś znalazłem na:  
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=17873984#post17873984


Inwestycje kolejowe przekładają się na rozwój sieci połączeń. W  
najbliższych tygodniach TLK zmieni trasę dwóch pociągów pomiędzy  
Katowicami i Gliwicami. Kordecki pojedzie zamiast przez Zabrze to przez  
Bytom i jeszcze jakiś drugi. Nie ukrywam, że maczałem w tym palce  
sugerując to ludziom z IC. Przy czym ja miałem na myśli ekspres...  
Nieważne, grunt że Bytom i Chorzów wrócą na kolejową mapę Polski.  
Następny w kolejce czeka Rybnik, a remonty szlaków w ROW z pewnością  
temu pomogą (jeśli się nie będą z tym guzdrać tak jak do tej pory bo  
remont linii Rybnik-Katowice chociaż idzie do przodu to dość pomału  
niestety).


Czy ktoś potwierdzi?

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Mapa PKP


Jak na geografa, to słaby opis.


bno dawno temu to bylo :-)
nie mma ich przy sobie, pisze z pracy

 Mapa kolejowa Polski 1:650 000 - cena 10,69 (w


tym VAT)


widac zdrozala

 u Wydawcy.

czyli w Poznaniu - mejl  topma@pro.onet.pl


Na marginesie - kupa błędów (literówek) w nazwach st. i przyst.


to fakt...
wogole to poolecam od biedy... dla zdesperowanych
Pi

Pzdr.
Aragorn

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Mapa PKP

<aragor@wp.plnapisał(a):


Jak na geografa, to słaby opis. Mapa kolejowa Polski 1:650 000 - cena
10,69 (w
tym VAT) u Wydawcy.


Ja kupowałem dwa tygodnie temu w księgarni i płaciłem 9 zł (w tym VAT).


Na marginesie - kupa błędów (literówek) w nazwach st. i przyst.


Zgadza się. Niestety :(

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Kolejowa Mapa Polski
Poszukuję informacji na temat Mapa Polski ver 1.00 Rafała Tomasika.

1. Czy jest już nowa wersja z poprawkami?

2. Jeżeli nie, czy wiadomo za pomocą jakiego programu autor go napisał?

3. Jakie są poważne błędy(chodzi mi o różnice między jedno- i dwutorowych)?

Z góry dzięki

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Polczyn-Zdroj dzis (a wlasciwie wczoraj)
Pamietam jak bylem maly, to bylem tam na wczasach leczniczych.
Na dworcu byla taka fajna tablica z przyciskami.
Nie pamietam ju zco ona pokazywala - to byla cala mapa kolejowa Polski, czy
tylko regionu.
W kazdym badz razie wybieralo sie miejscowosc przyciskajac duzy czerwony
przycisk.
Moze ktos przypomni co to bylo?
To byl rok 1984 bodajze :)

Zenek

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: pociągi o długich relacjach. Rozbijanie na mniejsze pociągi
Jakub Klama <jc@apcoh.orgnapisał(a):


A B <arek.bla.SKA@gazeta.plnatrollował:
| W sumie to nie wiem dlaczego napisałem "CMK". Coś mi się porąbało.
Chodziło
| mi oczywiście o "węglówkę" z gdyni przez Kutno i Zduńską Wolę (chyba że
| znowu coś mylę).

Przez Bydgoszcz, Inowrocław i Zduńską Wolę. ;)


Dzięki za sprostowanie. Chyba muszę przypomnieć sobie kolejową mapę Polski.
Po prostu dawno tamtędy nie jechałem, a czas robi swoje jak widać nie tylko z
torami i taborem...

Pozdrawiam,

Arkusz

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: stacji pkp
Witam,

Użytkownik "Piotrek "Alchemik"" <kilob@tlen.pl.spam.wonnapisał w
wiadomości


moze ktos wie, gdzie mozna znalezc lokalizacje stacji PKP w warszawie?
Najlepiej jakby to byla jakas mapa,


Na stronie www.kolej.one.pl dostępna była kiedyś fajna mapa kolejowa Polski
z oznaczonymi aktualnymi jak i historycznymi stacjami.
Mam taki program z 2005 roku. :)
Zajrzyj tam.

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Lepper kuma się z Putinem - chama poznać od razu
,,tornson'', ,,tornson'', Mój Dobry Człowieku...
Zachowujesz się jakbyś duszę diabłu sprzedał...
Polska Rosji nie zawdzięcza niczego, poza rosyjską zaborczością, bezczelnością,
narzucaniem się z całkiem odmienną kulturą i pogardą podszytą kompleksami.
Rosja Polskę cywilizacyjnie cofała podczas zaborów.
Rosja Polskę chciała doszczętnie zniszczyć w 1920. roku.
Później też robiła co mogła, by w Polsce było ,,po rosyjsku''.
A widziałeś Ty kiedy kolejową mapę Polski?
Taką mapkę, która wisi w prawie każdym pociągu.
Jeśli nie, to się przyjrzyj i zobacz jak ładnie i PUSTO rysują się na niej
granice dawnego rosyjskiego zaboru. Wszystko to się pięknie tak rysuje, nawet po
50-ciu latach bolszewicko-sowieckiej dominacji.
I co Ty na to? Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: II wojna, wydanie poprawione
> 1. Ziemie Odzyskane dostały się w polskie ręce w stanie zupełnego zniszczenia i
> rozszabrowania. Sowieci zabierali wyposażenie przemysłu jeszcze długo po wojnie
> .

A ziemie wschodnie to nie były zniszczone i rozszabrowane? Poza tym -
infrastruktura! Popatrz na kolejową mapę polski. Dziś (w 2008 roku!!) na tej
mapie widać wyraźnie zachodnią granicę z 1939 (kilkakrotna różnica gęstości
siatki kolejowej). Jedyne autostrady w PRL przez baardzo długi okres to były
pohitlerowskie. A porównaj Lwów vs Szczecin (czy Wrocław, mimo zniszczeń) - bez
porównania. Te ziemie - mimo zniszczeń i szabrowania - były znacznie bogatsze
niż ziemie wschodnie 2iej Rzplitej.

> 3. Przedwojenna Polska była biedna i rolnicza, coś na poziomie Włoch, Hiszpanii
> ,
> Finlandii, Danii.

Nic podobnego. Polska przed wojną była mniej więcej tak w stosunku do tych
krajów jak jest dzisiaj. PKB/głowę w stosunku 1:2 do 1:3. Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: 230 kmh po polskich torach
230 kmh po polskich torach
Dzisiaj jechal znacznie szybciej, tu w Niemczech.
A kilka tygodni temu we Francji, jeszcze szybciej.

Wystarczy popatrzec na kolejowa mape Polski,
zeby rozpoznac historie i zrozumiec,
gdzie by POlska byla bez niemieckich terenów...... Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: 230 kmh po polskich torach
wilhelm4 napisał:

> Dzisiaj jechal znacznie szybciej, tu w Niemczech.
> A kilka tygodni temu we Francji, jeszcze szybciej.
>
> Wystarczy popatrzec na kolejowa mape Polski,
> zeby rozpoznac historie i zrozumiec,
> gdzie by POlska byla bez niemieckich terenów......

Ba, Gdyby nam Niemcy nie wybudowali CMK, to byśmy nie mieli jedynej
lini, na której można osiągać prędkość 200 km/h :D Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Przystanek Łódź-Stoki (i nie tylko)
Zamknięcie dla ruchu pasażerskiego nastąpiło w 1988 r. Pamiętam że z Widzewa do
Zgierza jeździły pociągi osobowe ale czy tylko na tej trasie czy dalej to już
nie wiem.

Kolejowa mapa Polski ponadto podaje informacje że w 2002 r otwarto dla ruchu
pasażerskiego po czym ponownie zamknięto w 2004 r ale nie pamiętam aby w tych
latach coś oprócz towarowych tam jeździło. Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Przystanek Łódź-Stoki (i nie tylko)
> Kolejowa mapa Polski ponadto podaje informacje że w 2002 r otwarto dla ruchu
> pasażerskiego po czym ponownie zamknięto w 2004 r ale nie pamiętam aby w tych
> latach coś oprócz towarowych tam jeździło.

Może chodzi właśnie o wspomniane regioplusy z Sieradza i Ostrowa na Widzew przez
Zgierz?

Jakiś czas temu planowo jechał też tamtędy jeden z pospiesznych Gdynia - Kraków.
Ale oczywiście się nie zatrzymywał na trasie Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: PKP Intercity nie dba o interes pasażerów?
Dramat? A mape kiedys widziales?
Jedzie się tylko bananem bo albo górą przez Poznań
> albo dołem przez Katowice. Co za szit.

Wez do reki kolejowa mape Polski. Popatrz sie na siec i powiedz, czy widzisz
granice zaborow? Ta supergesta siec to dawne Prusy, ta gesta to Austria, ta
wielka dziura to Rosja. Nikt nie widzial sensu w inwestowaniu na obrzezach
kraju, wiec Warszawie zapewniono tylko absolutne minimum. Jakos nikomu nie
przyszlo do glowy, ze 150 lat pozniej polaczenia miedzy pruskim Wroclawiem a
rosyjska Warszawa beda mialy az takie znaczenie.

Przecież da się to zmienić!!
> Dlaczego nic się z tym nie dzieje? A wszyscy narzekają na to
> połączenie!!

Owszem da sie. Trzeba wybudowac nowe tory. Tylko ile to kosztuje?

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: w kielcach zowu dyskutuja jak zabrac nam RDLP !
w kielcach zaklad tez jest. ale jest drugi w skarzysku obejmujacy polnocy
skrawek swietokrzyskiego i wlasnie cale radomskie. to efekt zmian jakie dokonaly
sie na poczatuku roku 2003 (zwiekszono wtedy liczbe zakladow z 16 do
dwudziestukilku). i mowiac o ilosci torow wlasnie mialem na mysli ten skrawek. a
torow nawiasem mowiac to chyba jednak wiecej jest w radomskiem - cztery
odgalezienia od radomia plus magistrala do kozienic, fragment trasy NS kolo
radzic oraz fragment trasy pilawa-czachowek-CMK. na stronie lotniska radomskiego
jest w dziale komunikacyjym mapa kolejowa polski - zobacz sam.

a w temacie instytucji: u was jest regionalna siedziba cefarmu, TWP, nadrzedna
izba skarbowa, okreg dystrybucji MPS, lada moment bedzie dystrybucyjne centrum
pocztowe (p. forum kielce) .... radom ma pod soba kielce tylko w dwu
przypadkach: ABW i DLP. chetnie wymienilbym te dwie instytucje na te wyzej
przeze mnie wspomniane a majace siedziby w kielcach.



Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Czy jest w sieci dostepna mapa kolejowa Polski?
Tylko taka w rozsadnej jakosci, w rodzaju tej z SRJP?
Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: linia Katowice - Herby Nowe - Zduńska Wola - Bydgoszcz
Użytkownik Jakub Zysnarski <ad@na.koncu.postuw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bp7j9f$g1@nemesis.news.tpi.pl...


Oglądałem sobie ostatnio kolejową mapę Polski w poszukiwaniu CMK i mój
wzrok
przykuła linia, która biegnie od Katowic, poprzez Herby Nowe, Zduńską
Wolę,
Inowrocław po Bydgoszcz.


Jest to słynna Magistrala Węglowa. Budowana była (oczywiście z różnymi
zawirowaniami) prawie przez cały okres międzywojenny i oddana do użytku w
czasie od 01.11.1926 do 01.03.1933 r.

Linia biegnie też dalej, a mianowicie
Bydgoszcz-Wierzchucin-Kościerzyna-Somonino-Gdynia


Z mapy wydawało by się, że jest to linia
"przestrzałowa". Tym czasem w rozkładzie nie znalazłem rzadnego pociągu,
który przejeżdrzał by całą tą trasę. Kursują tylko jakieś osobówki
krótkimi
odcinkami tej trasy (przynajmniej tyle znalazłem), natomiast bezpośrednie
z
Katowic do Bydgoszczy jeżdżą przez łódź, a do Gdańska przez Warszawę.
Czemu tak jest?


Zasługa PKP :-(  Np. jeszcze w 1993 na odcinku Bydgoszcz-Gdynia jeździły
bezpośrednie pociągi w latach wcześniejszych to nawet pośpieszne w sezonie.
A teraz żeby przejechać bezpośrednio odcinek
Bydgoszcz-Wierzchucin-Kościerzyna-Gdynia potrzeba aż trzech przesiadek, przy
czym najkrótszy wariant zajmuje "tylko" 20 godzin i 22 minuty (nie wliczając
opóźnień ani tego że dany pociąg może danego dnia nie kursować).


Co to jest za linia? Może mi ktoś z was powiedzieć coś
więcej na jej temat?


W Świecie kolei (nr. 2/2002) był szczegółowo opisany głównie północny
odcinek magistrali (czyli Bydgoszcz-Gdynia). Jeżeli masz jakieś konkretne
pytania dotyczące głównie północnego odcinka (bo o południowym też wiem nie
za wiele)  to pisz na priv.

Pozdrawiam

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: linia Katowice - Herby Nowe - Zduńska Wola - Bydgoszcz

Użytkownik Jakub Zysnarski <ad@na.koncu.postuw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bp7j9f$g1@nemesis.news.tpi.pl...

| Oglądałem sobie ostatnio kolejową mapę Polski w poszukiwaniu CMK i mój
wzrok
| przykuła linia, która biegnie od Katowic, poprzez Herby Nowe, Zduńską
Wolę,
| Inowrocław po Bydgoszcz.

Jest to słynna Magistrala Węglowa. Budowana była (oczywiście z różnymi
zawirowaniami) prawie przez cały okres międzywojenny i oddana do użytku w
czasie od 01.11.1926 do 01.03.1933 r.

Linia biegnie też dalej, a mianowicie
Bydgoszcz-Wierzchucin-Kościerzyna-Somonino-Gdynia

| Z mapy wydawało by się, że jest to linia
| "przestrzałowa". Tym czasem w rozkładzie nie znalazłem rzadnego pociągu,
| który przejeżdrzał by całą tą trasę. Kursują tylko jakieś osobówki
krótkimi
| odcinkami tej trasy (przynajmniej tyle znalazłem), natomiast bezpośrednie
z
| Katowic do Bydgoszczy jeżdżą przez łódź, a do Gdańska przez Warszawę.
| Czemu tak jest?


No ja jeżdże do Bydgoszczy przez Karsznice pociągami osobowymi . Jechałem
pierwszy i ostatni raz  przez Łódź - jazda od Łodzi żółwia ( szczegolnie odc.
Łódź - Kutno ).  


Zasługa PKP :-(  Np. jeszcze w 1993 na odcinku Bydgoszcz-Gdynia jeździły
bezpośrednie pociągi w latach wcześniejszych to nawet pośpieszne w sezonie.
A teraz żeby przejechać bezpośrednio odcinek
Bydgoszcz-Wierzchucin-Kościerzyna-Gdynia potrzeba aż trzech przesiadek, przy
czym najkrótszy wariant zajmuje "tylko" 20 godzin i 22 minuty (nie wliczając
opóźnień ani tego że dany pociąg może danego dnia nie kursować).

| Co to jest za linia? Może mi ktoś z was powiedzieć coś
| więcej na jej temat?

W Świecie kolei (nr. 2/2002) był szczegółowo opisany głównie północny
odcinek magistrali (czyli Bydgoszcz-Gdynia). Jeżeli masz jakieś konkretne
pytania dotyczące głównie północnego odcinka (bo o południowym też wiem nie
za wiele)  to pisz na priv.

Pozdrawiam

--
Wojtek Witulski
e-mail: kolej2@wp.pl


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: mapa kolejowa Polski
czy gdzieś można nabyć/ściągnąć mapę kolejową Polski? nigdzie nie mogę
natrafić na ślad takowej....
Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Mapa Kolejowa Polski - *.gif
Witam
Jak zaawansowanie prac nad tym projektem - nie chodzi mi o wersje w javie
ale tą w *.gif czy innym *.jpg :)
Pozdrawiam :)
Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Mapa kolejowa Polski
Witam,
podarła mi się ostatnio, chodzi o taką http://tinyurl.com/nu44o
Czy można ją gdzieś normalnie kupić w Wawie, czy tylko wysyłkowo?
Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Mapa sieci kolejowej w Polsce
w empiku szukaj ostatnio widzialem ,, Mapa kolejowa Polski" sezon 1999/2000
Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: "Y" a linie konwencjonalne
Mam pytanko do znawców. Otóż jak wiadomo, w kolejowym alfabecie największą
gwiazdą
jest obecnie literka 'Y'. Kontrowersyjna (węzeł w Kaliszu czy Ostowie?),
kapryśna
(do Łodzi to zajechać od północy czy może tunel od Fabrycznej?), no i - jak
to
gwiazda - ceniąca się niewyobrażalnie. Jednak patrząc na kolejową mapę
Polski
można odnieść wrażenie, że są na niej miejsca, gdzie zainwestowanie dużo
mniejszych
środków przyniosłoby - jak się wydaje - znacznie więcej korzyści. Przychodzą
mi
do głowy 4 takie zdecydowanie mniej spektakularne, ale - wydaje się - o
wiele
bardziej przydatne inwestycje (kolejność znacząca):
1) Łęczyca - Koło
2) Nowy Dwór Mazowiecki - Płock - Włocławek
3) Poznań - Gorzów Wlkp. - Szczecin
4') Kielce - Końskie
no i bonus: 5') Busko - Żabno (Dąbrowa Tarnowska)

Widać od razu co na której trasie zyskujemy. Jedynka daje (przede wszystkim)
Łodzi
porządne połączenie do Poznania i Szczecina, dwójka to już cała panorama
korzyści
od Płocka począwszy (setki tysięcy potencjalnych podróżnych po drodze),
trójka to
przede wszystkim Gorzów. Numerki primowane uznałbym za inwestycje nieco
mniej znaczące,
niemniej znaczące (piątka jest tam w jakichś bardzo mglistych planach,
dlatego ją ująłem).
I teraz pytanie:
ile mniej więcej kosztowałoby wybudowanie takiej jedynki na przykład (licząc
od
zera rzecz jasna)? Chodzi oczywiście o - nazwijmy to - konwencjonalne 160
km/h,
bo więcej nie potrzeba. Koszt na pewno jest, ale przecież tak naprawdę
chodzi tylko
o odcinki linii, a nie całe setki kilometrów szlaków, a poza tym niezwykle
sprzyjającym czynnikiem jest ukształtowanie terenu pod te trasy (może poza
primowanymi, ale tam też przecież nie ma jakichś niebotycznych gór do
przejścia).

Pozdrawiam
Piotr

PS. Nie mam nic przeciwko "Y", ale wspomniane nowe odcinki wydają się
mieć zdecydowanie większe znaczenie, bo autentycznie zbliżają do siebie
średnie
i duże ośrodki miejskie, a nie tylko wielkie (jak "Y"), które i bez niego
mają
już teraz dobre połączenia.

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Z cyklu: Jak traktuje się pasażerów (tym razem w Radomiu)
Byłem wczoraj świadkiem pewnej niemiłej dla oka i ucha scenki na radomskim
dworcu, gdzie informatorka potraktowała klienta jak natręta, a nie jak kogoś
komu należałoby pomóc zwłaszcza, że sprawiał wrażenie dosyć zagubionego. A
oto jak wyglądała sytuacja.
Do okienka "Informacja" podszedł chłopak i spytał siedzącą z drugiej strony
panią o połączenia do Jezioran. Pani coś tam klepnęła w klawiaturę i z
oczywistych względów takiej stacji nie znalazła. W związku z powyższym
bezradnie rozłożyła ręce, zrobiła głupią minę i zakomunikowała, że: "Nie ma
takiej stacji"!. Chłopak w takim razie pyta jak może dostać się gdzieś w
pobliże. "Nie ma takiej stacji, niech pan mi poda stację dokąd chce pan
jechać"! - słyszy w odpowiedzi. "Aha" - chłopak odwrócił się i poszedł.
Zapewne na dworzec PKS. No i tyle. Niby nic, ale prawdziwe sedno tkwi w tym,
że przed oczami kobieta miała kolejową mapę Polski (taką jaką dają razem z
rozkładem), na której na 100% Jeziorany są zaznaczone (a może się mylę?), a
mimo to nie zadała sobie trudu, żeby z niej skorzystać. I w ogóle nie
przejawiła żadnej inicjatywy, żeby chłopakowi pomóc. Może się czepiam,
ostatecznie skoro "nie ma takiej stacji", to może faktycznie miała rację
olewając klienta szerokim strumieniem, uważam jednak, że przy odrobinie
dobrej woli mogła mu bez trudu pomóc tym bardziej, że z Radomia do Olsztyna
(do któregoż to właśnie powinna mu wyszukać połączenia) codziennie kursuje
bezpośredni pośpiech.
Tak sobie myślę, że nadszedł już najwyższy czas, żeby pokazać pracownikom
pokroju panienki ze scenki, kto tak naprawdę jest tutaj ważny. I mam całkiem
realną ochotę zrobić małą prowokację o podobnym scenariuszu jak opisany
wyżej z tą różnicą, że ja nie tylko nie pozwolę zbyć się byle czym, ale
wymuszę na informatorce, żeby zajrzała do mapy i na jej podstawie ustaliła
mi najdogodniejsze połączenie. A jeśli nie to zagrożę wpisem do książki
skarg i wniosków. Nie wiem tylko czy ma to jakiś sens, bo beton jaki jest
każdy widzi.

Pozdrawiam
Piotr

PS. Opisane zdarzenie miało miejsce wczoraj, 2004.03.15, ok. godz. 18:15
przy okienku informacji na radomskim dworcu PKP.

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: stacji pkp

< Na stronie www.kolej.one.pl dostĂŞpna byÂła kiedyÂś fajna mapa kolejowa
Polski
< z oznaczonymi aktualnymi jak i historycznymi stacjami.

PiĂŞkna sprawa !!!
LubiĂŞ takie historyczne mapy

Pozdrawiam
Mirek

Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Koleją z Płocka do Warszawy przez Nowy Dwór Maz.?
chcialbym poruszyc troche inny temat. zastanawiam sie co dzieje sie z planami
przebudowy plockiego dworca? temat ucichl, a moim zdaniem jest bardzo wazny.
powstaja wizje budowy linii tramwajowej, mola na wisle, a to plocki dworzec
bedzie wital ludzi swoja "niebanalna" uroda. byly plany odnowienia, ktorych
niestety nie moge odszukac. jesli jednak dobrze pamietam, to na dzisiejsze czasy
ten odnowiony dworzec dalej bylby szkaradny.
biznes.onet.pl/wizjnerzy-maluja-polskie-dworce,18858,3150688,1,fotoreportaze-detal-big#id6029332
takie cos znalazlem przypadkowo i zastanawia mnie czy w płocku tez cos sie ruszy
w tym temacie? nie wiem kogo trzeba "naciskac", zeby rozpoczela sie znow
powszechna dyskusja o potrzebie modernizacji tej pamiatki po prl-u. plockie
media odlozyly temat do szuflady, wladze wojewodztwa beda probowaly wciagnac nas
w wizje budowy nowego polaczenia z warszawa a my zostajemy z reka w nocniku. w
sumie nie ma co sie dziwic - plocki obiekt nie jest tak oblegany przez
podroznych jak inne tego typu obiekty w polsce. niemniej jednak w przypadku
realizacji polaczenia z modlinem i odnowy torow miedzy plockiem a kutnem mozemy
wrocic na kolejowa mape polski. mozna dodac jeszcze do tego plany polskiego
"teżewe", ktora mialaby przechodzic przez plock (nie wiem czy dobrze pamietam
ale dworzec znajdowalby sie chyba w innym miejscu?). warto tez patrzeć na inne
miasta jak bydgoszcz i torun gdzie za unijne fundusze ma powstac szybkie
polaczenie miedzy tymi miastami. moze macie jakies nowe informacje na ten temat
albo wiecie moze jak zainteresowac tym płockie media?
Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Sieć wąskotorowa na Kujawach
Ściągnij sobie kolejową mapę Polski

kolej.one.pl/index.php?dzial=mapy Obejrzyj resztę postów z wątku



Temat: Koniec kolejki nadzalewowej ;o(
Tak to dobra wiadomość i nie żartuję. Dlatego dobra, ze mam to być drugi pociąg
niezależny od Kalinki (czyli tego co jeździ teraz). Nie wiem tylko z w związku z
tym stanie sie z obecnym wagonem bezpośrednim do Berlina, który i tak jedzie
przez Poznań.

Oczywiście dla mnie najbardziej kultowym byłoby odtworzenie połączenia Królewiec
- Berlin linią, która dla tego połączenia została wybudowana czyli w obecnej
Polsce Braniewo - Elbląg - Tczew - Chojnice - Piła - Krzyż - Gorzów - Kostrzyn
(tzw Ostbahn).
(dla zainteresowanych mapa kolejowa Polski woznyj.republika.pl/)
Porównajmy ten przebieg z proponowanym Frankfurt /n odrą - Poznań - Gniezno -
Toruń - Olsztyn - Braniewo/Ełk

1. Nie przebiega on przez duże miasta - proponowany ma na trasie Poznań, Toruń,
Olsztyn, Ostbahnowski zaś Gorzów i Elblag

2. Ostbahn był i jest traktowany przez PKP po macoszemu. Niegdyś jedna z
najważniejszych niemieckich magistrali kolejowych, w ciągu której miał być ten
słynny niemiecki eksterytorialny korytarz przez Polskę (ten rzekomy przyczynek
do II WŚ) po wojnie poszła prawie w zapomnienie. Fakt, ruscy pociągneli po niej
jeszcze szerki tor rzekomo aż do Chojnic ale później został on rozebrany i
obecnie funkcjonyje tylko w tych okolicach:
www.stjuchy.kolej.szczecin.pl/wrpbran/wrpbraniewo.htm
Po roku 89 a potem gdy upadł ZSRR strategiczna rola tej linii jeszcze się
zmniejszyła. Nie było kogo wozić (ruskich) ani gdzie wozić (do ruskich). Obecnie
na niektórych odcinkach czynny jest tylko jeden tor co znacznie zmniejsza
przepustowość linii.

W temacie historycznym polecam stronę: www.ostbahn.net/ Zwracam uwagę na
rozkłady z tej strony. Już w 1908 z Koenigsberga do Berlina (ok 600 km) jechało
się 10 godzin. A już w 1935 roku wyjeżdżało się z Berlina dokładnie o północy,
aby być w Elblągu o 6.49 rano, w Koenigsbergu o 8.17 a w Ejtkunach hen gdzieś
pod Litwą o 10.19 (żródło: www.ostbahn.net/rozklady/1935-b.gif)

Jednak obecnie Ostbahn w porówaniu z drugim przebiegiem wygląda słabo. Tam do
z Berlina do Poznania niedługo 160km/h, dalej do Olsztyna 100 - 120. Dalej już
kiepskawo, ale to jużprawie na miejscu.

3. Niemcy zabiegali także o połącznie z Mazurami. Planowany pociag ma taką odnoge.

Na forum: www.forum.kmkolsztyn.prv.pl są też inne ciekawe informacje o
tym nowy pociągu:
[Cytat]
Jak donosi Michał Kawecki - "nowa Kalinka" będzie w Olsztynie 2.20/2.40 i
dojedzie do Kaliningradu około 7.40 (XXI wiek... buuuuu 5 godzin!). Powrocik z
Kaliningradu około 19.30, w Olsztynie będzie 0.35/1.05. Ale jest inna przykra
niespodzianka... pociąg kursuje jako "Nur fur Deutsche" (und Russen) czyli
"oplombowany" eksterytorialny pod specjalnym nadzorem. Najprawdopodobniej
zatrzymania w Iławie, Olsztynie, Braniewie... a nawet w Toruniu będą jedynie
POSTOJAMI TECHNICZNYMI (( Czyli nici z przejazdu pociągiem kwalifikowanym, chyba
że ktoś sobie kupi bilet z Poznania (może i z Berlina?) do Kaliningradu, albo
przejedzie na gapę.
Jakiś absurd się szykuje... no ale cóż - DR i RZD za to płacą, więc nie mamy nic
do gadania. Zastanawia tylko jedno - po kiego borowika jedzie toto przez Olsztyn
- dla DR-MK? Jego łącznik z Ełku też pojedzie bez zatrzymań i otwierania drzwi -
pewnie tylko zrobią doczepę...

Tak więc dla odróżnienia od "swojskiej" Kalinki proponuję nazwę "Nur fur
Deutsche" dla nowego pociągu Berlin Lichtenberg-Kaliningrad. Pierwszy przejazd
"NfD" już 1.04.2005 roku - i to nie będzie prima-aprilis
[/cytat]

Tak więc pozdrawiam Elbląg i razem z wami czekam na przwdziwy pociąg Berlin -
Królewiec via Ostbahn.


Obejrzyj resztę postów z wątku